1. תקציר:
הסרט מסופר על ילד בן 11 בשם בילי אליוט.
אביו ואחיו של בילי השתתפו בשביתת הכורדים בבריטניה ונלחמו על כל פאונד על מנת להביא אוכל הביתה.
בילי המתאמן בקבוצת איגרוף. באחד האימונים בילי נתקל בקבוצת הריקוד של גברת וילקינסיון ומחליט להצטרף אלייה ומחליט לוותר על שיעורי האיגרוף לטובת שיעורי הבלט.
עם הזמן גברת וילקינסון מגלה את הפוטנציאל ואת כישרון הריקוד של בילי ומחליטה לעזור לו להצליח.
אביא ואחיו של בילי לא אוהבים את העובדה שבילי מחליט לרקוד בלט ובילי צריך להלחם בקשיים ומכשולים על מנת להגשים את חלומו ולהיות רקדן בלט.
2. היום וגם פעם, החברה שלנו מוצפת בסטיגמות והכללות. תחום הריקוד, בעיקר הבלט, נחשבים ע״פ הסטיגמות כתחום לנשים בלבד. החברה שלנו מאמינה שגברים צריכים לשחק כדורגל, להתאגרף ולעסוק בכל מני תחומים התלויים בכוח פיזי ואלימות. בסרט בילי ידע שבקבוצת הריקוד יש רק בנות והחליט בכל זאת להצטרף. למרות זאת הוא הסתיר את העובדה שהלך ללמוד בלט במקום איגרוף ממשפחתו ומסביבתו כי ידע את תגובת אביו ואחיו ואת ביקורת הסביבה. בילי לא וויתר, הוא המשיך לרקוד למרות תגובת בנות הקבוצה ולמרות תגובת משפחתו והמשיך לעשות הכל על מנת להגשים את חלומו. לסיכום, משפחו של בילי וסביבתו הציבו לו מכשולים בדרך להגשמת חלומו.
3. אביו ואחיו של בילי עבדו במכרות הפחם בבריטניה. מה שמאפיין את עבודתם הוא כוח הפיזי הדרוש על מנת לעבוד במכרות פחם ולכן עבודתם נחשבה לעבודה ״גברית״. בניגוד לאביו ואחיו, מה שמאפיין את הבלט זה גמישות וריכוז הרקדנים. כלומר, אחיו ואביו עסקו בעבודה קשה התלויה בכוח פיזית ומאמץ- על פי הסטיגמות מאפיינים אלו מסמלים על גבריות ובילי רצה לרקוד בלט- דבר שלא כולל מאמץ פיזי או כוח ברמה מסויימת אלא ריכוז וגמישות.
4.מתוך העובדה שבסרט עבודה בכורי הפחם ותעסוקה בתחום כגון איגרוף נחשב כגברי וריקוד נחשב כנשי ניתן להסיק על החלוקה המגדרית בחברה שגברים צריכים לעסוק בתחומים התלויים בכוח פיזי ומאמץ והנשים צריכות לעסוק בתחומים התלויים יותר בריכוז, קאורדינציה או שלא דרוש בשבילם מאמץ וכוח פיזי.
5.ניתן להסיק מכך על החלוקה המגדרית בספורט שגברים צריכים לעסוק בתחומים שכוללים כוח פיזי ולכן הגברים יעסקו רק בענפי ספורט הכוללים כוח או אלימות, למשל: האבקות, כדורגל, ג’ודו.
לעומת הגברים, הנשים צריכות לעסוק בתחומים יותר עדינים יעסקו רק בתחומי ספורט שלא תלויים בכוח אלא בריכוז ושיווק משקל, למשל: הליכה על קורה, התעמלות אומנותית, בלט.
6. אהבתי את הסצינה בה בילי מתאמן ומתרגל צעדים משיעורי הריקוד בסוד בשירותים בביתו.
בסצינה רואים את בילי מנסה לעשות כמה תנועות מסויימות מול המראה וכל תנועה 1 שעשה ונכשל מול המראה, הראו אותו מנסה ללמוד אותה בזמן השיעור כאשר המורה לריקוד צועקת עליו. אהבתי את המעברים שהעורך בחר לעשות והמעברים בין שוט לטוש. למשל, המעברים המהירים בין הבעות פניו של בילי בשיעור הריקוד ובשירותים בביתו.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה