ייצוג בתקשורת

ייצוג זהו האופן בו אנשים/מאורעות מוצגות בתקשורת כלומר באיזו צורה התקשורת בוחרת לשקף אותם בפני הקהל.
לרוב, התקשורת לא מציגה את הדברים בצורה אמיתית וטובה יותר אלא מייצגת את המציאות באופן שטחי וע״פ סטיגמות.

כיום רוב יוצרי הפרסומות והסדרות בוחרים להציג את הנשים כאובייקט מיני, משקפים אותן כמוחלשות ומורידים מחוכמתן ומיכולתן להצליח.

דוגמא:
פרסומת לבירה של חברת "טמפו": https://youtu.be/BRwJe9ypQ18
הפרסומת מדוברת על האמונה הטפלה שלפיה מי שיושבת בפינה של השולחן לא תתחתן 7 שנים. 
בפרסומת המארחת אומרת לשלושת הנשים שנכנסו אל הפאב שיש רק מקום פנוי בפינת השולחן.
בפרסומת הנשים מוצגות בכך שהן מוכנות לריב ביניהן ולפגוע זו בזו ובאנשים המבלים בפאב כדי לתפוס את המקום שאינו בפינה מתוך אמונה בדבר טפשי והכל בשביל שלא ימנעו מלהתחתן 7 שנים.
לעומתן, הגבר מגיע ומתיישב ללא כל דאגות וללא התלבטות בפינת השולחן.
ואז לסיום משפט המחץ "תגיד תודה שאתה גבר" שבעצם מוריד מהמין הנשי ואומר שלהיות אישה זה עונש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה