יום חמישי, 21 בפברואר 2019

חלק ב- סיכום

כיום הסטיגמות מנחות אותנו כיצד להתלבש, כיצד להתנהל וכיצד להראות.
הפרסומות והתקשורת משפיעות על דעותינו ומנחות אותנו אילו דברים נחשבים כנורמה ואילו לא.
בפרסומות שבחרתי הגברים מיוצגים כשריריים, מחוטבים, וחלקים משיערות בגופם. כך מיוצגים הגברים ברוב הפרסומות המשודרות כיום בטלוויזיה. הדרך בה בוחרת התקשורת לייצג את הגברים מראה לקהל כיצד גבר צריך להראות כדי להיות יותר מוצלח, נחשק וגברי. 
חוץ מהיופי, בפרסומות הגברים מיוצגים כבעלי ביטחון, בעלי ידע רב, מנוסים במיני תחומים, רגועים תחת לחץ, כריזמטים ובעלי קול נמוך. 
כמה מתוך הפרסומות שבחרתי מייצגים גם כי הדרך למשוך אישה ולהיות נחשק בעיניה היא לעשות ספורט, להיות מחוטב, יפה, להוריד שיערות מכל חלקי הגוף ולהיות אדם חזק בתכונותיו.
הדומה בין הייצוגים שכל הפרסומות מייצגות את הגבר בצורה שטחית ומבוססת ע"פ סטיגמות וע"פ האופן שבו החברה בוחרת להציג אותם. יתר על כן, כל הפרסומות מנחות את החברה שעל מנת שהגבר יחשב כמוצלח וגברי יותר- הוא צריך להיות "מושלם" מבחינת גופו, פניו, צורת הדיבור שלו ושפת גופו.
השוני בין הייצוגים הוא שישנם שלושה פרסומות- "Yoplait Go", "Veet" ו"בירה מכבי" בהן הייצוג העיקרי של הגברים הוא להיות מחוטבים, חלקים משיערות בגופם, בעלי פנים יפות ושיער מטופח והוא מסמל על גבריות והופך אותם למוצלחים יותר ונחשקים יותר בעיני הנשים.
לעומת זאת, הפרסומת לחברת "CAL" מתייחסת לייצוג הגבר באופן אחר, כלומר, הגבר מיוצג כשולט בתחום הכלכלי ובעל ידע רחב בתחום. בנוסף הגבר מדבר בקול, סמכותי כריזמטי ונמוך- המסמל על גבריות בעיני החברה כיום. פרסומת זו אינה מתייחסת אל היופי של הגבר ובנוסף הגבר בפרסומת הוא הקריין ולכן אנו לא רואים אותו אלא רק שומעים אותו.
הפרסומת של חברת הביטוח "9.000.000" משלבת את יצוג הגברים של ארבעת הפרסומות האחרות. הדמות שלמה המלך- שיערו ארוך ומטופח ועיניו כחולות. שלמה המלך הלקוח מהתנ"ך היה מנהיג סמכותי בעל ביטחון וכריזמה, ולכן גם היו לו 1,000 נשים שחשקו בו ורצו להנשא לו.
ניתן לומר באופן כללי ורחב שהגברים מיוצגים בפרסומות באופן שטחי ושלילי המונע מהם להוציא החוצה את צדדיהם הרגשיים ולהביע את רגשותיהם. בנוסף, ייצוגם מוריד את ביטחונם של הגברים שאינם נראים כך וגורם להם להרגיש לא בנוח ובכך מונע מהם להתנהג ולהראות כיצד שהם אוהבים.



לפי דעתי ייצוג הגברים בתקשורת אינו נכון ואינו מציאותי. הגברים אינם צריכים לשמש כמודל יופי ותמיד להתנהג כחזקים ובעלי חוכמה, צריך להציג בתקשורת גם את צדדיהם הפחות מקובלים בחברה ובכך להראות כי גבר לא מחוייב להיראות הכי טוב ולהתנהג בצורה הכי גברית- לפי הסטיגמות והלחץ החברתי שהוטל עלייהם ע"י התקשורת והחברה כולה.
כיום כולנו מושפעים ע"י התקשורת וכאשר הפרסומות מייצגות את הגברים באופן זה הם משפיעים על דעותנו וקובעים בשבילנו מהי הנורמה וכיצד הגברים צריכים להראות וכיצד הם צריך להתנהג. דבר זה גורם להמוני גברים שלא נראים ולא מתנהגים כך להרגיש לא בנוח עם עצמם ולשייך את עצמם כחריגים ושונים.
לכן, היני חושבת שהתקשורת צריכה לשנות את האופן בו היא מייצגת את הגברים ובכך תמנע מהסטיגמות והדעות הקדומות "לנצח" את האמת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה