חלק א'
פרסומת לבירה מכבי
בפרסומת רואים חמישה גברים שיושבים בסלון וצופים במשחק כדורגל. הקבוצה שאותה הם אוהדים מבקיעה גול והגברים צועקים ומתלהבים, גבר אחד מרים ידיים ואז פתאום הם רואים שהוא מוריד שערות בבית השחי, נועצים בו מבטים המומים ומיד מסלקים אותו מהבית.
הגבר המרכזי בפרסומת הוא קירח, יש לו משקפיים והוא לבוש בגופיה שחורה.
לפני שהגבר מרים את ידיו, הוא צופה במשחק כדורגל ומתנהל בצורה גברית. דברים אלו נחשבים כמעשים גבריים ע"פ הסטיגמה.
לדוגמא: הגבר יושב עם רגליו פתוחות הנחשב כישיבה גברית בעיני החברה.
לדוגמא: הגבר יושב עם רגליו פתוחות הנחשב כישיבה גברית בעיני החברה.
הפרסומת מעבירה מסר כי הגברים מחויבים להאריך את שיערות הגוף שלהם, כלומר, גבר שמוריד שיערות חלקי גופו לא נחשב כ"גברי" ולכן אינו ראוי לבלות ב"ערב גברים".
פרסומת לערוץ CAL
בפרסומת רואים אישה המתיישבת על הספה המבולגנת בסלון ביתה עם קערת פופקורן גדולה ומפעילה במחשב שלה סרטון שהוא בעצם פרסומת זו. בפרסומת הקריין מסביר לאישה מושגים הקשורים לכלכלה וכיצד להתנהל בכסף.
בפרסומת הגברים מיוצגים כשולטים בתחום הכלכלי ומכירים דרכים רבות כיצד להתנהל עם כספם בצורה טובה יותר. ע"פ הסטיגמות, הגברים בעליי ידע רחב בתחום הכלכלי והעסקי יותר מהנשים. לדוגמא: הקריין אומר "ללמוד מושגים פיננסים בפחות מ-60 שניות". הקריין מציג זאת כי באפשרותו להסביר דברים הנחשבים כמסובכים ורבים אינם יודעים זאת- בזמן קצר של דקה אחת בלבד.
בנוסף, קולו של הקריין בפרסומות נמוך וכריזמטי המסמל גבריות.
בנוסף, קולו של הקריין בפרסומות נמוך וכריזמטי המסמל גבריות.
פרסומת לVEET
בפרסומת רואים ארבעה גברים נאים הולכים בים ומוצאים מקום לפרוס את פריטיהם, הגברים מורידים את חולצותיהם אחד אחרי השני והנשים היושבות בחוף מביטות בגופם. לכל הגברים יש פלג גוף עליון מחוטב וחלק משיערות פרט לגבר האחרון שברגע שמוריד את חולצתו שאר הגברים נועצים מבטים בו המומים בגלל שראו את השיערות שיש בחזה שלו. בסוף הפרסומת הגבר המרכזי מתחיל עם בחורה אך היא המומה מהשיערות שיש לו בחזה ואינה מקשיבה לו.
הפרסומת מעבירה מסר שהנורמה היא שגברים מגולחים משיערות ובעלי שרירים.
ע"פ הסטיגמה, גבר "גברי" וסקסי זהו גבר מחוטב ומגולח. הפרסומת בעצם מכתיבה לגברים כיצד יצטרכו לנהוג כדי להיות יותר טובים ונחשקים ובנוסף מחזקת את הסטיגמה.
לדוגמא: כאשר הגברים עוברים בחוף הנשים מסתכלות עלייהם בתשוקה וגם בזמן שהם מורידים חולצות אחת הבחורות מביטה בהם. לאחר שהגבר האחרון הוריד את חולצתו וניסה להתחיל עם אותה הבחורה, היא כבר לא חשקה בו והסתכלה בהלם על השיערות בגופו.
הפרסומת מעבירה מסר שהנורמה היא שגברים מגולחים משיערות ובעלי שרירים.
ע"פ הסטיגמה, גבר "גברי" וסקסי זהו גבר מחוטב ומגולח. הפרסומת בעצם מכתיבה לגברים כיצד יצטרכו לנהוג כדי להיות יותר טובים ונחשקים ובנוסף מחזקת את הסטיגמה.
לדוגמא: כאשר הגברים עוברים בחוף הנשים מסתכלות עלייהם בתשוקה וגם בזמן שהם מורידים חולצות אחת הבחורות מביטה בהם. לאחר שהגבר האחרון הוריד את חולצתו וניסה להתחיל עם אותה הבחורה, היא כבר לא חשקה בו והסתכלה בהלם על השיערות בגופו.
פרסומת לביטוח 9.000.000
שלמה המלך דמות סמכותית, כריזמטית בעלת עיניים כחולות ושיער ארוך.
דבר זה מעביר מסר לצופי הפרסומת כי כריזמטיות, יופי וקול נמוך- מסמלים מהי גבריות וזוהי הדרך למשוך נשים. בנוסף לכך, הפרסומת מייצגת את הגברים כבעלי ידע רחב בתחום הכלכלה ובעלי יכולת לחשוב כמה צעדים קדימה.
לדוגמא: הגבר מסביר לאישה שאמורה להיות בעלת ידע בתחום הכלכלה והחיסכון- התחום בו היא עוסקת וזה מסמל כי הגבר יודע כיצד צריך לנהוג על מנת לחסוך.
הדרך בה הפרסומת מייצגת את הגברים מחזקת את הסטיגמות והדעות הקדומות של החברה הישראלית.
פרסומת למעדנים Yoplait Go
מתוך ששת האנשים, ארבעה מהם גברים ועלייהם המאמן- שיוצרי הפרסומת בחרו שיהיה גבר ולא אישה, מפרט הרבה יותר משתי הנשים המוצגות בפרסומת.
בנוסף לפירוט הרחב, הפרסומת נותנת יותר זמן מסך לגברים מלנשים. דבר זה מייצג את הגברים בכך שהם צריכים לעשות המון ספורט ולהתאמן ובכך גם יהיו חוטבים, שריריים וגבריים.
לדוגמא: לפי בדיקתי הגברים בפרסומת מקבלים 26 שניות זמן מסך לעומת הנשים שמקבלות בסך הכל 6 שניות. דבר זה מוכיח לנו שקהל היעד של הפרסומת הוא יותר הגברים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה