דפים

יום חמישי, 19 בדצמבר 2019

סטריאוטיפים

סטראוטיפ זהו דעה קדומה לקבוצה חברתית מסויימת הכמעט בלתי אפשרי לשינוי.
סטריאוטיפים הם תמונות בראשנו המציירות את העולם החברתי בצורה שתואמת את הערכים והאמונות שלנו. הסטריאוטיפ חלק בלתי נמנע מהחשיבה שלנו. כלומר, זוהי הכללה הנעשית על-ידי מספר אנשים או במוחו של אדם אחד לגבי קבוצת אנשים אחרת. הסטריאוטיפ מייחס תכונות לאנשים על-פי מאפייניהם החיצוניים (צבע עור, לבוש, מראה חיצוני ועוד), המשייכים אותם לקטגוריה חברתית מסוימת.
סטריאוטיפים בעצם מטשטשים את השונות וההבדלים הקיימים בין הקבוצות. 

סוגי סטריאוטיפים:
סטריאוטיפים מגדריים ומיניים- מחקרים מראים שעד שנות ה-90 המאוחרות כמעט שלא הוצגו נשים בתכני הטלוויזיה השונים. גברים הוצגו בצורה יותר מכובדת, בכמות רבה יותר ובתפקידים בכירים יותר מאשר הנשים.
מאפיינים חיצוניים  – סטריאוטיפ מסוג זה מקשר בין המראה וההופעה החיצונית לתכונות אופי. לדוגמה: שמן מצחיק, בלונדינית טיפשה.
סטריאוטיפים המבוססים על גיל – ילדים: חסרי אונים, בני נוער: חסרי אחריות ומרדניים.
גזעניים ומעמדיים- הכללה שנעשית על בסיס גזע או מעמד. לדוגמה: שחומי עור- סוחרי סמים, איטלקים: מאפיונרים. השחורים הוצגו שנים רבות כפושעים, בני המעמד נמוך ובעייתיים כיום חל שיפור בייצוג השחורים בסיטקומים ובתוכניות אחרות.

לתקשורת יש נטייה להציג במקרים רבים קבוצות חברתיות באופן פשטני וסטריאוטיפי. לא פעם ולא פעמיים התקשורת בוחרת להציג לנו קבוצות דרך תכונות המוכרות לנו משום שהסטריאוטיפ חוסך בזמן ובמאמץ, ומאפשר ליוצר ולצופה להעביר משמעות וידע רחבים מבלי להאריך בעלילה ולהעמיס עליה פרטים. הסטריאוטיפים ממיינים לנו את העולם בצורה היעילה ביותר.
יש לציין, שלא כל סטריאוטיפ בתקשורת מוצג באור שלילי. ישנם סטריאוטיפים המציגים את האדם לפי תכונותיו ומאפייניו הטובות יותר. אך, המוכרים ביותר לנו הנמענים בעולם התקשורת הינם הסטריאוטיפים השליליים הגורמים לנו לעוות את המציאות ולשפוט בני אדם לפי סטריאוטיפים אלו.

דוגמאות לסטריאוטיפים בתקשורת:
הנה זה קורה- קפה שחור חזק: https://youtu.be/hpYqFdeNvxg
הקליפ מספר על שני נערים חברים ממוצא אתיופי.
בשיר שני הנערים נכנסים למכולת השכונתית שאותה מנהל אדם לבן וגונבים חטיפים. כאשר הלבן רואה שהם מנסים לגנוב ממנו הם רצים אל האופניים שלהם ובורחים. 
בחברה הישראלית ישנו סטריאוטיפ על האתיופים שהם מעורבים בפשע ואלימות בחייהם, מסתובבים בכנופיות ומבצעים פשעים כגון גניבות, שודים ואף רצח. 
בקליפ האתיופים מבצעים גונבים מאדם לבן ולכן השיר מצדיק את סטריאוטיפ זה.
בנוסף, בקליפ אביו של אחד הנערים משתמש באלימות כלפי בנו. השיר ממשיך להבליט את הסטריאוטיפ הבולט על האתיופים- שימוש באלימות, חוסר מוסריות.  


Mala Mia- Maluma: https://youtu.be/Q527XDLEpfU
בתחילת הקליפ אדם מפורסם נמצא בחדרו עם הרבה בחורות בעלות מבנה גוף רזה ומפותח "90 60 90". לחדרו נכנסים צלמי טלוויזיה ומצלמים אותו עם הבחורות כאשר הן לבושות בהלבשה תחתונה.
במהלך הקליפ מראים את הצלמים מצלמים אותו כשהוא נמצא עם בנות חשופות אשר צמודות אליו והוא מפלרטט איתן- בביתו הענק והיוקרתי.
ניתן להבין כי רק בחורה אשר רזה ומפותחת יכולה להיות עם אדם ממעמד גבוה- מפורסם ועשיר בעל רכוש רב. אישה שאינה במימדים הנתונים בקליפ אינה יכולה להיות עם אדם במעמד גבוה.

Pretty hurts- Beyonce: https://youtu.be/LXXQLa-5n5w
הקליפ מתאר את התמודדויות עם הסטנדרטים הגבוהים של חברת היופי ואת הפרעות אכילה הנגרמות מכך. 
ישנו סטריאוטיפ אשר אומר שחייהן של הדוגמניות הם הטובים ביותר- כסף, פרסום, יופי, הערצה. כלומר אנו חושבים שהדוגמניות מאושרות בחייהן המושלמים.
הקליפ סותר את הסטריאוטיפ בכך שבמהלכו רואים את הנשים המשתתפות בתחרות מלכת היופי ממויינות על פי משקלן ועושות דברים לא נורמטיבים על מנת להגיע למידות אשר דרושות להגיע כדי להשאר בעולם הדוגמנות, למשל: הקאות, אכילת צמר גפן ובליעת כדורי הרזיה.
לסיום, הקליפ מראה לנו שהסטריאוטיפ אינו נכון: חייהן של הדוגמניות אינם מושלמים, הן מתמודדות עם חוסר ביטחון עצמי ובעיות נפשיות רבות.


madonna -material girl: https://youtu.be/6p-lDYPR2P8
בקליפ ניתן לראות את מדונה משחקת אישה שרוצה לצאת רק עם גברים עשירים ובעלי מעמד גבוה ושופטת אותם אך ורק על פי מראיהם החיצוני ורכושם ולא על פי האישיות שלהם.
הסטריאוטיפ המוצג בשיר הינו סטריאוטיפ מגדרי בו מדונה מציגה שהנשים אינן מתייחסות לאישיותם של הגברים אלא הן רודפות בצע ומחפשות בגבר רק יופי, כסף ורכוש. 

יום חמישי, 14 בנובמבר 2019

יום שבת, 28 בספטמבר 2019

בילי אליוט

1. תקציר:
הסרט מסופר על ילד בן 11 בשם בילי אליוט.
אביו ואחיו של בילי השתתפו בשביתת הכורדים בבריטניה ונלחמו על כל פאונד על מנת להביא אוכל הביתה
בילי המתאמן בקבוצת איגרוף. באחד האימונים בילי נתקל בקבוצת הריקוד של גברת וילקינסיון ומחליט להצטרף אלייה ומחליט לוותר על שיעורי האיגרוף לטובת שיעורי הבלט
עם הזמן גברת וילקינסון מגלה את הפוטנציאל ואת כישרון הריקוד של בילי ומחליטה לעזור לו להצליח.
אביא ואחיו של בילי לא אוהבים את העובדה שבילי מחליט לרקוד בלט ובילי צריך להלחם בקשיים ומכשולים על מנת להגשים את חלומו ולהיות רקדן בלט

2. היום וגם פעםהחברה שלנו מוצפת בסטיגמות והכללותתחום הריקוד, בעיקר הבלט, נחשבים ע״פ הסטיגמות כתחום לנשים בלבדהחברה שלנו מאמינה שגברים צריכים לשחק כדורגללהתאגרף ולעסוק בכל מני תחומים התלויים בכוח פיזי ואלימות. בסרט בילי ידע שבקבוצת הריקוד יש רק בנות והחליט בכל זאת להצטרףלמרות זאת הוא הסתיר את העובדה שהלך ללמוד בלט במקום איגרוף ממשפחתו ומסביבתו כי ידע את תגובת אביו ואחיו ואת ביקורת הסביבהבילי לא וויתרהוא המשיך לרקוד למרות תגובת בנות הקבוצה ולמרות תגובת משפחתו והמשיך לעשות הכל על מנת להגשים את חלומו. לסיכום, משפחו של בילי וסביבתו הציבו לו מכשולים בדרך להגשמת חלומו. 


3. אביו ואחיו של בילי עבדו במכרות הפחם בבריטניה. מה שמאפיין  את עבודתם הוא כוח הפיזי הדרוש על מנת לעבוד במכרות פחם ולכן עבודתם נחשבה לעבודה ״גברית״בניגוד לאביו ואחיומה שמאפיין את הבלט זה גמישות וריכוז הרקדניםכלומראחיו ואביו עסקו בעבודה קשה התלויה בכוח פיזית ומאמץעל פי הסטיגמות מאפיינים אלו מסמלים על גבריות ובילי רצה לרקוד בלטדבר שלא כולל מאמץ פיזי או כוח ברמה מסויימת אלא ריכוז וגמישות.

4.מתוך העובדה שבסרט עבודה בכורי הפחם ותעסוקה בתחום כגון איגרוף נחשב כגברי וריקוד נחשב כנשי  ניתן להסיק על החלוקה המגדרית בחברה שגברים צריכים לעסוק בתחומים התלויים בכוח פיזי ומאמץ        והנשים צריכות לעסוק בתחומים התלויים יותר בריכוזקאורדינציה או שלא דרוש בשבילם מאמץ וכוח פיזי

5.ניתן להסיק מכך על החלוקה המגדרית בספורט שגברים צריכים לעסוק בתחומים שכוללים כוח פיזי ולכן   הגברים יעסקו רק בענפי ספורט הכוללים כוח או אלימותלמשלהאבקותכדורגלגודו
לעומת הגבריםהנשים צריכות לעסוק בתחומים יותר עדינים יעסקו רק בתחומי ספורט שלא תלויים בכוח    אלא בריכוז ושיווק משקללמשלהליכה על קורההתעמלות אומנותיתבלט

6. אהבתי את הסצינה בה בילי מתאמן ומתרגל צעדים משיעורי הריקוד בסוד בשירותים בביתו
בסצינה רואים את בילי מנסה לעשות כמה תנועות מסויימות מול המראה וכל תנועה 1 שעשה ונכשל מול המראההראו אותו מנסה ללמוד אותה בזמן השיעור כאשר המורה לריקוד צועקת עליואהבתי את המעברים שהעורך בחר לעשות והמעברים בין שוט לטושלמשלהמעברים המהירים בין הבעות פניו של בילי בשיעור הריקוד ובשירותים בביתו.

יום שני, 9 בספטמבר 2019

ספורט בתקשורת

התקשורת מתבטאת בספורט בכך שכיום קבוצות הספורט ממומנות ע"י חברות המשלמות כסף במטרה לחשיפתם במשחקי ספורט וע"י הספונסר.
בכל משחק ספורט אנו נחשף לעשרות פרסומות סמויות ופרסומות גלויות.
הספונסר הוא המממן העיקרי של הקבוצה בתמורה לפרסום, למשל: קבוצת הכדורסל "מכבי תל אביב".
הספונסר העיקרי של מכבי תל אביב הוא חברת הביגוד FOX ולכן הם נקראים "מכבי FOX תל אביב".

כתבה: תקציבי ליגת העל התנפחו ל-423 מ' ש':



הקשר בין ספורט לכלכלה:
כיום על מנת שתחרויות וקבוצות הספורט יוכלו להמשיך להתקיים הן צריכות תקציבים בסך מיליוני שקלים. רוב התקציב של הספורט מגיע מהספונסר ומהחברות המשלמות על מנת לפרסם אותם במשחקי הספורט המופיעים בטלוויזיה, בביגוד הספורטאים ובפני קהל המשחקים והתחרויות.  בלי עזרה כספית מחברות השיווק ומהספונסר- לא יהיו לקבוצות הספורט כסף על מנת לקיים משחקים ולשלם לספורטאים.



מתוך הכתבה:
"יש לציין כי המונח "תקציב" כולל בתוכו את כל ההוצאות הרלוונטיות של המועדונים - משכר שחקנים ומאמנים, דרך הבונוסים השונים שלהם, דמי רכישת שחקנים, תפעול שוטף, תשלומים שונים לספקים, דמי שכירות של האצטדיונים, ועד השקעה במחלקות הנוער, במתקנים וכו'".

הכתבה תומכת בדבריי בפסקה הקודמת, כותב הכתבה מפרט את גודל חשיבות התקציב לליגת העל ומפרט הוצאות רבות.








יום רביעי, 13 במרץ 2019

ייצוג השמנים בתקשורת

קבוצת השמנים קיימת בשלב השני- הסטריאוטיפ.
כיום התקשורת מציגה את השמנים כפחות חרוצים, פחות מושכים ופחות פופולריים מאנשים רזים. בנוסף הם נתפסים כחלשי אופי וחסרי שליטה במיוחד בנוגע לאוכל, כלומר, כאשר הם רואים אוכל הם מגיבים שונה מאנשים רזים ועלולים להכנס לחוסר איזון. יצוג זה של השמנים בתקשורת הולך ע״פ סטריאוטיפים ודעות קדומות בחברה וגורם לאנשים שמנים לחוסר ביטחון ומציג בפני החברה שהשמנת יתר מסמלת על חולשה ולא נחשבת בנורמל.

הסדרה ״הרעבים״   
סדרת קומדיה המספרת על תלמידת תיכון שמנה ודחויה שעוברת מהפך חיצוני ויורדת במשקלה ובכך הופכת בין רגע לנערה הכי פופולרית בבית הספר והכי נחשקת בעיני הבנים. הנערה יוצאת למסע נקמה בתלמידים שפגעו בה. הסדרה מתחילה כאשר הנערה ישבה על המדרכה ליד הסופר בזמן שאכלה חטיף שוקולד ולידה ישב הומלס רעב ומלוכלך, ההומלס ניסה לחטוף לה את החטיף כי אין לו כסף לקנות בעצמו וכתגובה היא נתנה לו אגרוף לפרצופו.
https://youtu.be/v8w0pdGBWK4

יום חמישי, 21 בפברואר 2019

חלק ב- סיכום

כיום הסטיגמות מנחות אותנו כיצד להתלבש, כיצד להתנהל וכיצד להראות.
הפרסומות והתקשורת משפיעות על דעותינו ומנחות אותנו אילו דברים נחשבים כנורמה ואילו לא.
בפרסומות שבחרתי הגברים מיוצגים כשריריים, מחוטבים, וחלקים משיערות בגופם. כך מיוצגים הגברים ברוב הפרסומות המשודרות כיום בטלוויזיה. הדרך בה בוחרת התקשורת לייצג את הגברים מראה לקהל כיצד גבר צריך להראות כדי להיות יותר מוצלח, נחשק וגברי. 
חוץ מהיופי, בפרסומות הגברים מיוצגים כבעלי ביטחון, בעלי ידע רב, מנוסים במיני תחומים, רגועים תחת לחץ, כריזמטים ובעלי קול נמוך. 
כמה מתוך הפרסומות שבחרתי מייצגים גם כי הדרך למשוך אישה ולהיות נחשק בעיניה היא לעשות ספורט, להיות מחוטב, יפה, להוריד שיערות מכל חלקי הגוף ולהיות אדם חזק בתכונותיו.
הדומה בין הייצוגים שכל הפרסומות מייצגות את הגבר בצורה שטחית ומבוססת ע"פ סטיגמות וע"פ האופן שבו החברה בוחרת להציג אותם. יתר על כן, כל הפרסומות מנחות את החברה שעל מנת שהגבר יחשב כמוצלח וגברי יותר- הוא צריך להיות "מושלם" מבחינת גופו, פניו, צורת הדיבור שלו ושפת גופו.
השוני בין הייצוגים הוא שישנם שלושה פרסומות- "Yoplait Go", "Veet" ו"בירה מכבי" בהן הייצוג העיקרי של הגברים הוא להיות מחוטבים, חלקים משיערות בגופם, בעלי פנים יפות ושיער מטופח והוא מסמל על גבריות והופך אותם למוצלחים יותר ונחשקים יותר בעיני הנשים.
לעומת זאת, הפרסומת לחברת "CAL" מתייחסת לייצוג הגבר באופן אחר, כלומר, הגבר מיוצג כשולט בתחום הכלכלי ובעל ידע רחב בתחום. בנוסף הגבר מדבר בקול, סמכותי כריזמטי ונמוך- המסמל על גבריות בעיני החברה כיום. פרסומת זו אינה מתייחסת אל היופי של הגבר ובנוסף הגבר בפרסומת הוא הקריין ולכן אנו לא רואים אותו אלא רק שומעים אותו.
הפרסומת של חברת הביטוח "9.000.000" משלבת את יצוג הגברים של ארבעת הפרסומות האחרות. הדמות שלמה המלך- שיערו ארוך ומטופח ועיניו כחולות. שלמה המלך הלקוח מהתנ"ך היה מנהיג סמכותי בעל ביטחון וכריזמה, ולכן גם היו לו 1,000 נשים שחשקו בו ורצו להנשא לו.
ניתן לומר באופן כללי ורחב שהגברים מיוצגים בפרסומות באופן שטחי ושלילי המונע מהם להוציא החוצה את צדדיהם הרגשיים ולהביע את רגשותיהם. בנוסף, ייצוגם מוריד את ביטחונם של הגברים שאינם נראים כך וגורם להם להרגיש לא בנוח ובכך מונע מהם להתנהג ולהראות כיצד שהם אוהבים.



לפי דעתי ייצוג הגברים בתקשורת אינו נכון ואינו מציאותי. הגברים אינם צריכים לשמש כמודל יופי ותמיד להתנהג כחזקים ובעלי חוכמה, צריך להציג בתקשורת גם את צדדיהם הפחות מקובלים בחברה ובכך להראות כי גבר לא מחוייב להיראות הכי טוב ולהתנהג בצורה הכי גברית- לפי הסטיגמות והלחץ החברתי שהוטל עלייהם ע"י התקשורת והחברה כולה.
כיום כולנו מושפעים ע"י התקשורת וכאשר הפרסומות מייצגות את הגברים באופן זה הם משפיעים על דעותנו וקובעים בשבילנו מהי הנורמה וכיצד הגברים צריכים להראות וכיצד הם צריך להתנהג. דבר זה גורם להמוני גברים שלא נראים ולא מתנהגים כך להרגיש לא בנוח עם עצמם ולשייך את עצמם כחריגים ושונים.
לכן, היני חושבת שהתקשורת צריכה לשנות את האופן בו היא מייצגת את הגברים ובכך תמנע מהסטיגמות והדעות הקדומות "לנצח" את האמת.

יום רביעי, 20 בפברואר 2019

עבודת סיכום ייצוגים

חלק א'


 

פרסומת לבירה מכבי 

בפרסומת רואים חמישה גברים שיושבים בסלון וצופים במשחק כדורגל. הקבוצה שאותה הם אוהדים מבקיעה גול והגברים צועקים ומתלהבים, גבר אחד מרים ידיים ואז פתאום הם רואים שהוא מוריד שערות בבית השחי, נועצים בו מבטים המומים ומיד מסלקים אותו מהבית.
הגבר המרכזי בפרסומת הוא קירח, יש לו משקפיים והוא לבוש בגופיה שחורה.
לפני שהגבר מרים את ידיו, הוא צופה במשחק כדורגל ומתנהל בצורה גברית. דברים אלו נחשבים כמעשים גבריים ע"פ הסטיגמה. 
לדוגמא: הגבר יושב עם רגליו פתוחות הנחשב כישיבה גברית בעיני החברה.
הפרסומת מעבירה מסר כי הגברים מחויבים להאריך את שיערות הגוף שלהם, כלומר, גבר שמוריד שיערות חלקי גופו לא נחשב כ"גברי" ולכן אינו ראוי לבלות ב"ערב גברים".






פרסומת לערוץ CAL

בפרסומת רואים אישה המתיישבת על הספה המבולגנת בסלון ביתה עם קערת פופקורן גדולה ומפעילה במחשב שלה סרטון שהוא בעצם פרסומת זו. בפרסומת הקריין מסביר לאישה מושגים הקשורים לכלכלה וכיצד להתנהל בכסף.
בפרסומת הגברים מיוצגים כשולטים בתחום הכלכלי ומכירים דרכים רבות כיצד להתנהל עם כספם בצורה טובה יותר. ע"פ הסטיגמות, הגברים בעליי ידע רחב בתחום הכלכלי והעסקי יותר מהנשים. לדוגמא: הקריין אומר "ללמוד מושגים פיננסים בפחות מ-60 שניות". הקריין מציג זאת כי באפשרותו להסביר דברים הנחשבים כמסובכים ורבים אינם יודעים זאת- בזמן קצר של דקה אחת בלבד.
בנוסף, קולו של הקריין בפרסומות נמוך וכריזמטי המסמל גבריות.






פרסומת לVEET 

בפרסומת רואים ארבעה גברים נאים הולכים בים ומוצאים מקום לפרוס את פריטיהם, הגברים מורידים את חולצותיהם אחד אחרי השני והנשים היושבות בחוף מביטות בגופם. לכל הגברים יש פלג גוף עליון מחוטב וחלק משיערות פרט לגבר האחרון שברגע שמוריד את חולצתו שאר הגברים נועצים מבטים בו המומים בגלל שראו את השיערות שיש בחזה שלו. בסוף הפרסומת הגבר המרכזי מתחיל עם בחורה אך היא המומה מהשיערות שיש לו בחזה ואינה מקשיבה לו.
הפרסומת מעבירה מסר שהנורמה היא שגברים מגולחים משיערות ובעלי שרירים.
ע"פ הסטיגמה, גבר "גברי" וסקסי זהו גבר מחוטב ומגולח. הפרסומת בעצם מכתיבה לגברים כיצד יצטרכו לנהוג כדי להיות יותר טובים ונחשקים ובנוסף מחזקת את הסטיגמה.
לדוגמא: כאשר הגברים עוברים בחוף הנשים מסתכלות עלייהם בתשוקה וגם בזמן שהם מורידים חולצות אחת הבחורות מביטה בהם. לאחר שהגבר האחרון הוריד את חולצתו וניסה להתחיל עם אותה הבחורה, היא כבר לא חשקה בו והסתכלה בהלם על השיערות בגופו.






פרסומת לביטוח 9.000.000

בפרסומת רואים את הדמות התנ"כית והמוכרת- שלמה המלך המגיע יחד עם 1000 נשים (אליו היה נשוי בתקופת התנ"ך) ומבקש מהפקידה של חברת שוקה לעזוב את החברה. שלמה המלך מסביר לאישה מדוע אינו משתלם לו להחזיק סוכן ביטוח וכיצד זה עוזר לו לחסוך. 
שלמה המלך דמות סמכותית, כריזמטית בעלת עיניים כחולות ושיער ארוך.
דבר זה מעביר מסר לצופי הפרסומת כי כריזמטיות, יופי וקול נמוך- מסמלים מהי גבריות וזוהי הדרך למשוך נשים. בנוסף לכך, הפרסומת מייצגת את הגברים כבעלי ידע רחב בתחום הכלכלה ובעלי יכולת לחשוב כמה צעדים קדימה. 
לדוגמא: הגבר מסביר לאישה שאמורה להיות בעלת ידע בתחום הכלכלה והחיסכון- התחום בו היא עוסקת וזה מסמל כי הגבר יודע כיצד צריך לנהוג על מנת לחסוך.
הדרך בה הפרסומת מייצגת את הגברים מחזקת את הסטיגמות והדעות הקדומות של החברה הישראלית.






פרסומת למעדנים Yoplait Go

בפרסומת רואים מאמן כושר המציג שישה אנשים שעושים ספורט ולפי דבריו אנשים אלו מתאמנים ולא מוותרים למרות הבעיות והקשיים.
מתוך ששת האנשים, ארבעה מהם גברים ועלייהם המאמן- שיוצרי הפרסומת בחרו שיהיה גבר ולא אישה, מפרט הרבה יותר משתי הנשים המוצגות בפרסומת. 
בנוסף לפירוט הרחב, הפרסומת נותנת יותר זמן מסך לגברים מלנשים. דבר זה מייצג את הגברים בכך שהם צריכים לעשות המון ספורט ולהתאמן ובכך גם יהיו חוטבים, שריריים וגבריים.
לדוגמא: לפי בדיקתי הגברים בפרסומת מקבלים 26 שניות זמן מסך לעומת הנשים שמקבלות בסך הכל 6 שניות. דבר זה מוכיח לנו שקהל היעד של הפרסומת הוא יותר הגברים.

יום חמישי, 10 בינואר 2019

משימת סיכום נושא החדשות- Teen’s News


שם העיתון: Teen’s News
מגזר: בני נוער
כתבות: נועם מלכה, ענבר גל ומיכל בן הרוש
עורכות: שי שביט ועדי סוויסה


העיתון- Teen’s news
העיתון עוסק בידיעות המעניינות את קהל היעד של העיתון שזהו בעצם בני הנוער.
תחילה, בחרנו כתבות שלדעתנו הכי מעניינות את הקוראים מכיוון שאלו האירועים המדוברים כיום והמתאימים לטווח גילאים מסויים ולכן בחרנו לקבוע את סדר היום הציבורי באמצעות כתבת שער גדולה על נבו אבוטבול.
בחרנו שנבו ייצג את השער שלנו מפני שהוא צעיר לגילו וביחס לכישרון שלו וזה מביע יחודיות ועניין. לאחר מכן שמנו כתבה על יהונתן מרגי ונועה קירל שהם הזוג המדובר בישראל בתקופה האחרונה וחשיפתם הובילה ל"סערה" בקרב בני הנוער וברשתות החברתיות.
בנוסף שמנו כתבה על אנה זק שהיא דוגמנית, זמרת וכוכבת אינסטגרם בקרב הנוער, היא נערה מוכרת ומצליחה ולא רק בישראל אלא בכל העולם שזה משהו שישראליות בודדות הצליחו לעשות במהלך חייהן אך בגילה כמעט ואין.
הידיעות שהבאנו הן מסוג חדשות רכות כיוון שהן עוסקות בסיפורים ופרטים על אנשים מפורסמים המעניינים את קהל היעד של העיתון.
המסגור בא לידי ביטוי בשער בכך שבעזרת המיסגור אנו מבליטות את המסר בדרך בה אנו בוחרות להציג ולהשפיע, לדוגמא בחרנו שהכותרת הגדולה תהיה "אמן החושים הצעיר בישראל" במטרה להבליט ולהראות את היחודיות בידיעה שזהו נושא הגיל שלו ביחס לכישרון שלו ולא הטכניקות והתהליך שעבר בדרך להצלחה.
עמוד השער מעיד על כך שסוג העיתון הוא פופוליסטי מכיוון שבשער העיתון ישנן כותרות מוגדלות וצבעוניות אשר מושכות את תשומת הלב של הקוראים ומביעות סקרנות. יחד עם זאת, בתוך הכתבות הבלטנו בצבע אדום דברים מסויימים כמו שמות של מפורסמים שימשכו קהל שירצה לקרוא את הכתבות ולהתעניין בתוכן.
למשל התמונה של נבו מוגדלת על חצי מהשער במטרה לעניין ולמשוך את תשומת הלב אליו. בנוסף, ישנם תמונות קטנות ליד הכתבות המשניות שמטרתן להוסיף סקרנות וצבעוניות לשער.
תפקידנו כיוצרות עיתון הוא להשפיע על סדר היום הציבורי ולפרסם סוגיות שיגרמו לקוראים לדבר עליהם ולדון בהן בציבור.
לסיום, אנו חושבות שבזכות הכתבות המעניינות ששמנו בשער ובזכות העובדה שהן ערוכות בצורה בולטת ומושכת את העין הקוראים יביעו סקרנות ועניין ואנחנו כעורכות וכותבות בעבודה זו עשינו את עבודתנו כראוי.

להלן חמשת הממים:
בכתבה הראשית על אמן החושים נבו אבוטבול:
מי- נבו אבוטבול תלמיד כיתה ט'
מה- אומן חושים הצעיר בישראל
מדוע- נחשף בתוכנית ראליטי
מתי- שנת 2018 
מקום- גוט טאלנט

בכתבה ״זוג השנה״ על הרומן בין נועה קירל ליהונתן מרגי:
מי- נועה קירל ויהונתן מרגי
מה- החליטו לחשוף את זוגיותם בסירטון 
מדוע- עקב השמועות
מתי-לפני מספר שבועות 
מקום- אינסטגרם

הכתבה ״הנערה שכבשה את העולם״ על הצלחתה של אנה זאק: 
מי- אנה זאק בת ה-17
מה- נחשבת במקום השלישי בארץ עם יותר ממיליון עוקבים
מדוע- נחשפה בתוכנית נוער
מתי- שנת 2018 
מקום- אינסטגרם



ריפלקציה אישית
אני וחברותי בחרנו ליצור שער עיתון לבני נוער.
בתחילה עבדנו מעולה ובשיתוף פעולה, את שם העיתון יצרנו בדיון, את תמונת השער אני ועדי חיפשנו וערכנו ואת נושאי הכתבות כולן הסכימו עלייהם במהירות.
בשיעור השני חלקנו ערערנו על בחירת תמונת השער (נבו אבוטבול) אך לבסוף החלטנו להשאיר את זה כך.
למרות שהייתי חסר חלק מהזמן, הייתי חלק מהעבודה בצורה בולטת ודעתי הייתה משמעותית בעבודה זו.
בכל חלק וחלק בעריכה אני ועדי התייעצנו ושיתפנו פעולה גם בשעות אחר הצהריים.
אני ועדי בחרנו את תמונת השער ביחד, עדי הציעה את הרעיון של קלפי המשחק ומשם חשבתי על צבעי כותרות והדגשת השמות.
לשער העיתון היו כמה טיוטות וניסיונות עד שהגענו לתוצר המושלם וכמובן שהתייעצנו על התוצר עם כל הקבוצה ולא רק בין העורכות. 
במהלך העבודה היו המון קשיים וחילוקי דעת שעיכבו אותנו אך בסופו של דבר הצלחנו להגיע להסכמה מלאה בין כולן. 
למדתי מתהליך העבודה שעבודתם של יוצרי העיתונים הישראל לא כל כך פשוטה כמו שחושבים מרחוק- בחירת סוגיות שישפיעו על סדר היום, בחירת הצורה בו יוצגו, את מה צריך להבליט בשביל ליצור סקרנות אצל הקוראים.. המון פרטים שאנו בתור הקוראים לא חושבים עלייהם.
לסיום, למרות הקשיים וחילוקי הדעות, התוצר יצא מדהים בדיוק כמו עיתון אמיתי וכל חברות הקבוצה מרוצות.